2011年11月15日 星期二

Panasonic-NY-GH2 デジタルカメラシステム Digital Cameras Microscopy 顯微鏡攝影鏡組


隨著數位單眼相機的價格的降低,在顯微鏡攝影中逐漸使用數位單眼相機已漸漸成為趨勢。隨之而生了許多生產顯微鏡和數位相機“接口”的廠家和公司。這裡我之所以說是“接口”,其實就是一個空筒或顯微鏡專用鏡頭在加上相機卡口。
能用嗎?答案是能用。就像用顯微鏡專用相機一樣,不需搭配鏡頭接個 1X 的 C-MUNT 也可使用。單眼相機接空筒也是同樣道理。但結果是相反的。顯微鏡專用相機所觀察的影像,往往小於目鏡所看到的影像,而單眼相機是影像面積大於觀察面積了,原因是單反相機的COMS面積大於視場觀察面積。
這樣會造成什麼結果呢:
1,空筒的光線透光率低,損耗量大。使得攝影區域的亮度明顯低於觀察區域,在拍攝低感光照片時無法正常拍攝(如螢光拍攝)。
2,由於採用了空筒,相機拍攝的畫面完全取決於顯微鏡攝影通道的通光口徑。使得攝影口的口徑大於目鏡,這樣勢必會拍攝到目鏡視場以外的圖像,造成攝影畫面超出目鏡觀察面積並在低倍採集時(4X,10X顯微鏡物鏡)出現黑邊或暗角。
根據我們從事顯微鏡生產製造多年的經驗,建議大家在使用單眼數位相機時,盡量採用和相機成像面匹配的鏡頭,這樣能取得適合的照片。
當然,這個“數位相機攝影鏡頭”也是有要求的。除了要成像清晰,消色差、消相差這些最基本的要求外,是否和相機的COMS匹配也是一個不可少的條件。
APS-C、APS-H、FS的差別在哪?感光元件大小跟倍率有什麼關聯?現在由於成本與製程的問題,現今的DSLR大多都採用APS-C片幅而APS-C就是一般最常見的規格,焦段放大倍率都放大1.3~1.72左右而在APS-C跟FS機(Full Size)之間還有一個APS-H的存在。
這裡我提供一些目前市面上可銜接的單眼數位相機的型號:
APS-C相機:
CANON:450D,50D,500D,550D,7D,60D,600D,1100D。
NIKON:D90,D300s,D3000,D3100,D5000,D5100,D7000。
SONY:A380,A500,A550,A55,NEX-3,NEX-C3,NEX-5,NEX-5N。
Olympus:E620,EPL-2,EPL-3。
Panasonic:G1,G2,GH1,GH2,G3。
PENTAX:K-x
APS-H相機:CANON:1D
Full Frame相機:CANON:5D2。NIOKN:D3。SONY:A900。
由於使用數位單眼相機拍攝顯微圖片只能使用相機的機身,就是說只能用全手動控制相機拍攝照片,所以需要拍攝者,需花一段時間摸索拍圖方法,在這裡我們只是能簡單地提出幾個參數供大家參考: 在拍攝時,最好選擇相機可以在電腦上同步預覽控制的(如CANON),這樣可以方便、準確地調節圖像的清晰度、色彩、白平衡等.........;其次要注意控制相機的速度以最大限度地減小由於快門動作的震動照成的相片抖動;最後就是要根據圖片的情況選擇適當的ISO、白平衡、相片色彩,便可拍出接近與實際樣品最相近的照片。


低価格でデジタル一眼レフカメラで、顕微鏡の写真撮影デジタル一眼レフカメラが徐々に使用が徐々に傾向となっている。メーカーや企業の生産とデジタル顕微鏡カメラ"インターフェース"がたくさん誕生することになります。私はここで言う理由は、実際には、特殊なレンズマウントを持つ空のチューブや顕微鏡カメラ"インターフェース"です。
それはできますか?その答えは、使用することができますされています。顕微鏡との特別なカメラとして、希望、C -ムントの1Xレンズと接続誰もが使用することはできません。その後一眼レフカメラの空のチューブと同じ方法。しかし、結果は反対です。一眼レフカメラは、画像領域が観測された領域よりも大きい場合、およびCOMSの観察領域より大きい眺めの一眼レフカメラのフィールドためている間にカメラ画像の顕微鏡観察では、頻繁に画像を表示するには接眼レンズよりも小さいです。
だから、結果はどのようなもの。
図1は、光透過率の空のチューブは、ボリュームの損失が低いです。撮影領域は、適切に(例えば蛍光撮影など)撮影することはできません、低光感受性の写真撮影で、表示領域の明るさよりも有意に低かったことができます。
2、空のチューブの使用は、画像は顕微鏡の開口部の写真撮影のカメラのチャンネルに完全に依存します。口の直径の接眼レンズよりも写真よりを作る、これはダークサイドまたは隠されたコーナーを表示、低倍の接眼レンズの観察領域とキャプチャ(4X、10X顕微鏡対物)を超えて写真画像、その結果、接眼レンズの外で画像をキャプチャするためにバインドされています。
可能な限り一致するように画像平面とカメラのレンズが、これは写真のために達成することができる、、顕微鏡での長年の経験によれば、製造に従事して、デジタル一眼レフカメラを使用することをお勧めします。
もちろん、この"デジタルカメラ、カメラのレンズは"も必要です。画像の鮮明さ、これらの基本的な要件の無彩色、絶滅の違いに加えて、カメラが必須のCOMSの一致条件であるかどうか。
APS - C、APS - H、どのようにFSの違いは?何のセンサーサイズは、速度に関連付けられています?今すぐコストとプロセスの問題は、今日のデジタル一眼レフのほとんどは、APS - CフォーマットとAPS - Cを使用している、一般的に最も一般的なサイズであることを、焦点距離のズーム倍率は1.3程度です〜FSのマシンとAPS - Cで1.72(フルサイズAPS - Hの間)は、存在感を示しています。
ここでは、単眼のデジタルカメラの現在の市場の収束のいくつかを提供することができます。
APS - Cカメラ:
キヤノン:450D、50D、500D、550D、7D、60D、600D、1100D。
NIKON:D90、D300S、D3000、D3100、D5000、D5100、D7000。
SONY:NEX - C3、NEX - 5、NEX - 5N、NEX - 3、A55、A550、A500、A380。
オリンパスE620、EPL - 2、EPL - 3。
パナソニック:G1、G2、GH1、GH2、G3。
PENTAX:K - X
APS - Hカメラ:Canon:1D
フルフレームカメラ:キヤノン:5D2。 NIOKN:D3。 SONY:A900。
デジタル一眼レフカメラ顕微鏡写真の使用は、カメラ本体を、使用することができますその完全な手動制御の絵が唯一のカメラ、取るための必要性、我々ができるだけ単純な方法を探索する計画を立て、いくつかの時間を費やす必要ができますあなたの参照のためのいくつかの引数が発生:映画の中で、最高のカメラを使用すると、コンピュータのプレビューコントロールを(キャノンなど)の同期を選択することができますので、簡単かつ正確に画像の鮮明さ、色、ホワイトバランスなどを調整することができますが.. .......;第二に、シャッターがジッタに応じて画像に移動すると振動を最小限に抑えるために、カメラの速度を制御するために注意を払う、最後には、適切なISO、ホワイトバランス、カラー写真を選択して画像に基づいてにされ、あなたは、最も類似した写真との密接な実際のサンプルに撮影することができます。

With digital SLR cameras at lower prices, the gradual use of the microscope photography digital SLR camera has gradually become a trend. Will be born a lot of production and digital microscope camera "interface" of the manufacturers and companies. The reason I say here is the "interface", in fact, an empty tube or microscope camera with special lens mount.
Can it? The answer is can be used. As special camera with a microscope, like, no one connected with the 1X lens of C-MUNT may be used. SLR camera then empty tube the same way. But the result is the opposite. Microscope observation of the camera images are often smaller than the eyepiece to see the image, while the SLR camera is the image area is greater than the observed area, and because the SLR camera field of view larger than COMS observation area.
So what are the results of it:
1, an empty tube of light transmittance is low, loss of volume. Makes the photography area was significantly lower than the brightness of the viewing area, in low light-sensitive photo shoot can not be properly taken (such as fluorescent shooting).
2, the use of an empty tube, the picture depends entirely on the camera channel of the microscope aperture photography. Making photography more than the mouth diameter eyepiece, this is bound to capture the image outside the eyepiece, resulting in photographic images beyond the eyepiece observation area and capture in the low times (4X, 10X microscope objective) appear dark side or hidden corners.
Engaged in manufacturing according to our years of experience in microscopy, suggest that you use a digital SLR camera, as far as possible match the image plane and camera lens, this can be achieved for the photos.
Of course, this "digital camera, camera lens" is also required. In addition to image clarity, achromatic, extinction difference of these basic requirements, whether the camera is an essential COMS match conditions.
APS-C, APS-H, FS difference in what? Sensor the size of what is associated with the rate? Now that the cost and process problems, most of today's DSLR are using APS-C-format and APS-C is generally the most common size, focal length zoom magnification is about 1.3 ~ 1.72 in the APS-C with the FS machine (Full Size ) between APS-H has a presence.
Here I can provide some of the current market convergence of monocular digital camera models:
APS-C camera:
CANON: 450D, 50D, 500D, 550D, 7D, 60D, 600D, 1100D.
NIKON: D90, D300s, D3000, D3100, D5000, D5100, D7000.
SONY: A380, A500, A550, A55, NEX-3, NEX-C3, NEX-5, NEX-5N.
Olympus: E620, EPL-2, EPL-3.
Panasonic: G1, G2, GH1, GH2, G3.
PENTAX: K-x
APS-H camera: CANON: 1D
Full Frame Camera: CANON: 5D2. NIOKN: D3. SONY: A900.
The use of digital SLR camera microscopic pictures can only use the camera body, that can only camera with full manual control pictures, so the need to take, the need to spend some time making plans to explore ways where we can just simply raised several arguments for your reference: In the film, the best camera you can choose to synchronize the computer preview control (such as CANON), so you can easily and accurately adjust image clarity, color, white balance, etc. .. .......; Second, pay attention to controlling the speed of the camera to minimize the vibration as the shutter moves into the picture according to jitter; the last is to based on the picture to choose the appropriate ISO, white balance, color photos, you can shoot close to the actual sample with the most similar photos.


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